Založ si blog

Po prečítaní zrecyklujte

Šetrím papier. Vždy, keď si idem na počítači vytlačiť viacstranový dokument, dávam to obojstranne. Horšie je, že niekedy všetko nevyjde ako má, a namiesto toho, aby som papier ušetrila, zničím dva.

Na pokazené papiere mám liek, môžete si z nich spraviť loďky. Ale opovážte ich pustiť dole riekou, už teraz je riadne špinavá…

Mať výčitky kvôli spotrebe papiera je trochu choré. Rovnako nezdravé je opakovane sa hnevať. Lenže ako má človek zostať pokojný, keď mu salám v obchode zabalia do dvojitej vrstvy. Nielenže sa treba k jedlu doslova dobýjať, ešte je z toho aj kopu smetí. Zbytočných smetí.

Možno by sme mali začať hromadne objímať stromy. Aby vedeli, že aj keď sa k nim správame hnusne, v kútiku duše nám na nich záleží. Veď poznáte tú psychotechniku – najprv poštekliť, potom zarezať. Och, môj milý strom, ja viem, že si podpísal petíciu za recykláciu. Ale niekto sa vraj vždy musí obetovať pre vyššie ciele. Toaletný papier a tak.

Písať o tom, ako šetriť papier, od milovníčky diárov, rozkošných notesov a maličkých poznámkových bločkov je asi šialene pokrytecké. Lenže možno vôbec nejde IBA o papier. Ja viem, tie eko drísty vás už obťažujú. Tak len stručne: všetky tie papiere, igelitky, super (ne)dôležité lajstrá, čo nikdy neprečítate, využívajte s rozumom. Raz sa vám to vráti.

Snáď sme sa pochopili a ten(to) papier nemusel umrieť zbytočne. Po prečítaní ho, prosím, zrecyklujte. Alebo na druhú stranu nakreslite les. Nech tomu stromu v tomto druhom živote nie je celkom smutno.

 

P.S. Ešteže naše nekonečné ničnehovoriace online konverzácie, záplava blogov alebo neškodné výlevy sú len virtuálne. Vďaka ti, online svet.

Čo ma naučil francúzsky vidiek (nielen) o obliekaní

21.09.2017

Prvé dni v malej dedinke vo Francúzsku neprebiehali z hľadiska počasia podľa predstáv. Bolo chladnejšie, ako som očakávala. Dlhšie rifle, ktoré som nosila, si pýtali oprať, a tak som po niekoľkých dňoch vytiahla tepláky.

Prečo využívať na výletoch mestskú hromadnú dopravu

30.08.2017

Keď sa veziem s domácimi v autobuse, cítim sa ako jedna z nich. Zároveň mám však zvláštny nadhľad. Vidím viac ako oni. Všímam si, kde autobus zastane. Kto nastupuje. Ako sa ľudia v autobuse správajú. Čo je iné, ako u nás.

Na čo sú nám spomienky (na Facebooku)

04.10.2016

Facebook spomína už niekoľko mesiacov. Pripomína nám priateľov, fotky aj statusy…na ktoré by sme radšej zabudli. „Dnes pred 7 rokmi,“ upozorňuje Facebook na výkvet zo svojho archívu a ja s úškrnom hľadím na „fotku“ z mojej virtuálnej farmy. Oduševnene som sa o ňu starala, len čo sa rozmohol boom modrej siete. Správy stále frčali aj na [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 61119x
Priemerná čítanosť článkov: 2547x

Kategórie