Založ si blog

Na čo sú nám spomienky (na Facebooku)

Facebook spomína už niekoľko mesiacov. Pripomína nám priateľov, fotky aj statusy…na ktoré by sme radšej zabudli.

 

„Dnes pred 7 rokmi,“ upozorňuje Facebook na výkvet zo svojho archívu a ja s úškrnom hľadím na „fotku“ z mojej virtuálnej farmy. Oduševnene som sa o ňu starala, len čo sa rozmohol boom modrej siete. Správy stále frčali aj na Pokeci, statusy boli zriedkavé, fotky ešte menej. A tak som hrala hry (okrem farmy som mala aj akvárium a vlastné strašidielko) a zabávala sa kvízmi.

Nikdy som nepatrila k tým, čo každé ráno obdaria nástenku svojou fotkou či raňajkami. A platí to aj dnes. No postupne som sa odvážila a pripojila sa k davu. Aha, aj ja sa orientujem v tomto novom svete! Obsah mojich príspevkov bol rôznorodý, no vo väčšine prípadov vyvoláva dnes už len pokrútenie hlavy. Ospravedlňujem to nízkym vekom a neznalosťou virtuálneho sveta.

  • Verejne som písala oznamy určené úzkej skupine ľudí.  Našťastie, to boli nevinné veci typu, „9.A, nezabudnite priniesť euro na darček pre triednu.“
  • Informovala som o novinkách na svojom vzhľade. Na moje prekvapenie mi info o novej ofine aj niekto lajkoval.
  • Filozofické úvahy. „Ak si ja myslím, že ty si myslíš to, čo chcem, aby si si myslel,…“

Kiežby to už nikto nikdy nenašiel!

Nemusí. Vďaka spomienkam pravidelne svoju históriu filtrujem. Trápne výlevy a zdieľacie súťaže mieria do koša. Takýto archív nikto nepotrebuje. Veď, čo ak sa môj profil stane jediným zdrojom informácii o mne? Alebo niečo realistickejšie – čo ak sa môj známy, označený vďaka Facebooku ako priateľ, začne prehrabávať na mojej nástenke?

Starostlivosť o moju farmu mi zaberala veľa času.

Starostlivosť o moju farmu mi zaberala veľa času.

 

Facebook mi pripomína aj menej hanblivé udalosti. Naozaj starostlivo vybrané fotky z nezabudnuteľných akcií. Pohladia srdce. A pesničky. Moja nástenka je pre mňa výborným hudobným archívom.

Tie horšie veci sú však skvelou pripomienkou toho, že to, čo publikujeme dnes, zostáva. Aj na Instagrame, blogu, všade. Premýšľajme nad tým už vtedy, keď to publikujeme. Spomienky na Facebooku sú nielen skvelou sebareflexiou, ale aj upozornením. Hovorí o tom, že aj svojich mladších súrodencov, deti, kohokoľvek, kto sa začína zapájať do online sveta treba pripraviť aj na riziká. Či mediálnou výchovou v školách alebo rodičovským apelom. To je však už na inú diskusiu.

A potom si už môžeme odkrajovať aj z výhod, ktoré nám nekonečný svet prináša.

Čo ma naučil francúzsky vidiek (nielen) o obliekaní

21.09.2017

Prvé dni v malej dedinke vo Francúzsku neprebiehali z hľadiska počasia podľa predstáv. Bolo chladnejšie, ako som očakávala. Dlhšie rifle, ktoré som nosila, si pýtali oprať, a tak som po niekoľkých dňoch vytiahla tepláky.

Prečo využívať na výletoch mestskú hromadnú dopravu

30.08.2017

Keď sa veziem s domácimi v autobuse, cítim sa ako jedna z nich. Zároveň mám však zvláštny nadhľad. Vidím viac ako oni. Všímam si, kde autobus zastane. Kto nastupuje. Ako sa ľudia v autobuse správajú. Čo je iné, ako u nás.

Po prečítaní zrecyklujte

24.04.2017

Šetrím papier. Vždy, keď si idem na počítači vytlačiť viacstranový dokument, dávam to obojstranne. Horšie je, že niekedy všetko nevyjde ako má, a namiesto toho, aby som papier ušetrila, zničím dva. Na pokazené papiere mám liek, môžete si z nich spraviť loďky. Ale opovážte ich pustiť dole riekou, už teraz je riadne špinavá… Mať výčitky kvôli spotrebe [...]

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dva konflikty?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

Fokker3128

Kiska lietal špeciálom do Popradu, Pellegrini na operu. Hodina letu stojí tisíce, aké sú pravidlá využívania vládnej flotily?

19.04.2024 06:00

Cestovanie kamkoľvek, bez udania dôvodu a zadarmo, účet totiž platí štátna kasa

Irán, armáda

Explózie v Iráne. Predstavitelia USA uviedli, že je to izraelská odveta, strany konflliktu zatiaľ mlčia

19.04.2024 05:45

Izrael v noci na piatok zaútočil na Irán ako odvetu za jeho úder, uviedli pre americké médiá nemenovaní predstavitelia USA.

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 61269x
Priemerná čítanosť článkov: 2553x

Kategórie