Založ si blog

Alan Rickman zomrel dvakrát

Filmový Severus Snape bol jednou z postáv, ktoré takmer do bodky splnili moje predstavy z knihy. Zdalo sa, akoby bol Alan Rickman na túto úlohu stvorený.

Pozeranie filmov o Harry Potterovi je pre mňa skôr milou tradíciou ako vrcholným filmovým zážitkom. Faktom je, že vždy vo mne prebudia túžbu prečítať si (opäť) knihy. Tiež musím oceniť, koľko skvelých hercov sme vďaka filmovej sérii spoznali.

Alan Rickman, o ktorom sa v týchto dňoch toľko hovorí, bol jedným z nich. Postave Severusa dal nielen svoju tvár, ale vložil do nej aj kus seba, svojej charizmy a životných skúseností. Inými slovami – poľudštil ju. Uverila som mu všetko. Nech sa tváril akokoľvek znechutene či odmerane, v jeho očiach žil niekto iný, kričiaci „pozor, tento muž vás ešte prekvapí“.

Severusova smrť a odhalenie jeho skutočného charakteru bolo jedným z najemotívnejších momentov filmu. Rovnako možno opísať aj reakcie po smrti jeho predstaviteľa. Nehovorím len o fejsbukových statusoch a obrázkoch, ktoré ľudia oduševnene zdieľali. Každé druhé stretnutie začínalo: „Počula si, ten, čo hral Severusa zomrel?“ A nebolo to len o senzácii a vzrušení z toho, že sa niečo stalo. Potterovská základňa smúti (zväčša) úprimne a s láskou, ako nás to učila Rowlingová.

Popravde, o Rickmanovej hereckej kariére neviem veľa. Nie je to tak dávno, čo ma šokoval fakt, že je to vlastne ten herec z Lásky nebeskej. (Ten, čo svoju ženu na Vianoce „vybavil“ len cédečkom a kolegyni kúpil krásny náhrdelník.) Pre mňa bol Snape jeho kľúčovou životnou rolou.

Jeho smrť ma primkla k premýšľaniu o našich životných úlohách. Nemusíme byť hercami, aby sme niečo, čo na prvý pohľad môže byť ploché (ako film podľa knihy pre tínedžerov) a nerealistické (ako celý čarodejnícky svet) premenili na niečo hodnoverné a trvácne. Alan Rickman zomrel dvakrát. Prvý raz ako Severus Snape na filmovom plátne. Druhý raz 14.januára 2016, keď podľahol rakovine. Vďaka tomu ako využil svoj potenciál a svoju osobnosť však bude žiť naďalej.

Čo ma naučil francúzsky vidiek (nielen) o obliekaní

21.09.2017

Prvé dni v malej dedinke vo Francúzsku neprebiehali z hľadiska počasia podľa predstáv. Bolo chladnejšie, ako som očakávala. Dlhšie rifle, ktoré som nosila, si pýtali oprať, a tak som po niekoľkých dňoch vytiahla tepláky.

Prečo využívať na výletoch mestskú hromadnú dopravu

30.08.2017

Keď sa veziem s domácimi v autobuse, cítim sa ako jedna z nich. Zároveň mám však zvláštny nadhľad. Vidím viac ako oni. Všímam si, kde autobus zastane. Kto nastupuje. Ako sa ľudia v autobuse správajú. Čo je iné, ako u nás.

Po prečítaní zrecyklujte

24.04.2017

Šetrím papier. Vždy, keď si idem na počítači vytlačiť viacstranový dokument, dávam to obojstranne. Horšie je, že niekedy všetko nevyjde ako má, a namiesto toho, aby som papier ušetrila, zničím dva. Na pokazené papiere mám liek, môžete si z nich spraviť loďky. Ale opovážte ich pustiť dole riekou, už teraz je riadne špinavá… Mať výčitky kvôli spotrebe [...]

SR Čaputová LPR Zbierka Onkológia Deň Narcisov BAX

Žlté narcisy dodávajú nádej a pomáhajú, zbierku podporila aj prezidentka

18.04.2024 14:06

Vďaka podľa nej patrí dobrovoľníkom, ale aj všetkým, ktorí sa rozhodnú podporiť dobrú vec a prejavia tak solidaritu s onkologickými pacientmi.

Rapid Life

Súd oslobodil spod obžaloby exšéfa odboru NBS Barriho v kauze Rapid Life

18.04.2024 14:02

Rozsudok nie je právoplatný, o odvolaní prokurátora rozhodne Najvyšší súd.

Venezuela

Necestujte do Venezuely, varuje Slovákov rezort diplomacie. Zvážiť majú cestu do Kolumbie a Ekvádora

18.04.2024 13:49

Ministerstvo pripomína, že SR nemá ani v jednej z krajín zastupiteľský úrad.

World Press Photo, palestínčanka, gaza, izrael, Mohammed Salem

Plačúca Palestínčanka s mŕtvym dieťaťom v náručí. World Press Photo tento rok vyhrala snímka z Gazy

18.04.2024 13:40

Usporiadatelia pripomenuli nebezpečenstvo, akému fotoreportéri počas pokrývania vojnových konfliktov čelia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 61259x
Priemerná čítanosť článkov: 2552x

Kategórie