Založ si blog

Čo fígeľ – to groš

Nerád cestujem. No pri cestovaní smerom od Zvolena som mal menšiu zastávku v Kremnici – podľa mňa najkrajšom slovenskom meste. Okrem príjemných ľudí nás čaká mnoho krásnych lokalít tohto mesta a kopec spomienok.

 

Je potrebné pripomenúť, že môj výlet do Kremnice bol súčasťou zrazu historických vozidiel v roku 2010. Od tých čias sa dúfam v Kremnici veľa nezmenilo, a tak tu ponúknem svoje myšlienky a postrehy z tohto obdobia.

Prvé, čo každému návštevníkovi udrie do očí je veľkolepé námestie s rozprestierajúcim sa trávnikom. Chýbali snáď už len ľudia na deke, ktorí oddychujú počas víkendového popoludnia. Čaro tejto scenérie mi pripomenulo mestečko za veľkou mlákou – San Francisco, aj keď som tam nikdy nebol.

Námestie v Kremnici. Foto: MS

Námestie v Kremnici.
Foto: MS

Isté časti mesta s rôznymi pohostinstvami pripomínajú talianske uličky s pizzeriami. Je tu určite veľké množstvo rozdielov, keďže sme na Slovenskom území. Až pri písaní týchto riadkov si uvedomujem, že Kremnica mi pripomína aj viacero iných miest, aj slovenských. Je to taká zmes toho, čo mám rád a na čo sa rád pozerám.

O zaujímavosti v meste tiež nie je núdza. Mnohí už tušia, že neobídem Múzeum mincí a medailí v Kremnici. Toto úctyhodné miesto ponúka ukážky mnohých historických peňažných prostriedkov, ktoré sú už za zenitom. Napríklad slovenské koruny. Nespomínam si ale presne čo tam robili portréty Nicolae Ceauşesca, no šikovnejší to možno vedia. Koho by to ale zaujímalo, môže sa do tohto múzea dostať aj virtuálne, stačí len trochu zagúglovať a dostanete sa na stránku Národnej banky Slovenska. Priznám sa, že takýto prvok ma ale príjemne prekvapil. Zakončenú prehliadku sme doslova „vyrazili“ – s vlastnou mincou a šťastnou spomienkou som vyšiel z tejto budovy.

Humornou stránkou inštitúcií v Kremnici je nepochybne Múzeum gýča. Keďže v tomto meste je všetko doslova na skok, ani som sa veľmi neprešiel. Ulica Sama Chalúpku  bola z tých dlhších v meste. Múzeum bolo blízko a už vo vchode som cítil zárodky sarkazmu, keď som videl kartónový plagát Mojsejovcov v živej veľkosti. Po vestibule ma čakala typická izba Slovenky v stredných rokoch. Staré obrazy, CD nosiče Roba Kazíka, parohy (fyzické), staré papuče v tvare manželskej dvojice a mnoho iných úsmevných objektov. Objekt bol istú dobu uzavretý z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov. Bolo preto pre mňa veľmi potešiteľné, že bolo znovuotvorené.

Múzeum Gýča v Kremnici. Foto: MS

Múzeum Gýča v Kremnici. Foto: MS

Návštevu Kremnice vám môžem len odporúčať a veľmi rád by som sa tam v najbližšom období vrátil.

Čo ma naučil francúzsky vidiek (nielen) o obliekaní

21.09.2017

Prvé dni v malej dedinke vo Francúzsku neprebiehali z hľadiska počasia podľa predstáv. Bolo chladnejšie, ako som očakávala. Dlhšie rifle, ktoré som nosila, si pýtali oprať, a tak som po niekoľkých dňoch vytiahla tepláky.

Prečo využívať na výletoch mestskú hromadnú dopravu

30.08.2017

Keď sa veziem s domácimi v autobuse, cítim sa ako jedna z nich. Zároveň mám však zvláštny nadhľad. Vidím viac ako oni. Všímam si, kde autobus zastane. Kto nastupuje. Ako sa ľudia v autobuse správajú. Čo je iné, ako u nás.

Po prečítaní zrecyklujte

24.04.2017

Šetrím papier. Vždy, keď si idem na počítači vytlačiť viacstranový dokument, dávam to obojstranne. Horšie je, že niekedy všetko nevyjde ako má, a namiesto toho, aby som papier ušetrila, zničím dva. Na pokazené papiere mám liek, môžete si z nich spraviť loďky. Ale opovážte ich pustiť dole riekou, už teraz je riadne špinavá… Mať výčitky kvôli spotrebe [...]

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05, aktualizované: 12:03

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 61272x
Priemerná čítanosť článkov: 2553x

Kategórie