Založ si blog

Jedinečnosť verzus jednoduchosť

Svoj debutový článok na blogu začnem jednoducho. Myslím, teda som. Descartes však nepatrí pod hľadáčik ľudí, ktorí dnes kráčajú svetom. Jeho slávna veta bude v mojom ponímaní paradoxne rozoberať to, že by sa ľudstvo malo vybrať smerom vzad. Smartfóny, alebo ak chcete chytré telefóny, sa stali súčasnou metlou ľudstva. Je smutné, že už aj alkohol sa dnes pred týmto výtvorom musí obávať, aby neprišiel o svoju vedúcu pozíciu.  Niektorí ľudia nad týmto článkom možno len pokrútia hlavou a odcválajú preč, no ja verím, že tí niekoľkí tu zostanú na tých pár riadkov.

Voľakedy ste chlapov v krčme našli ako brezy – zelených a ovisnutých. Dnes sú tiež ovisnutí. To však preto, lebo len hľadia na displej a čakajú, kedy im narastie burina na farme, či niekto neokomentuje fotku zo včerajšej párty, na ktorej ani netušia, že boli. Veď dnes už nie je „cool“ byť mamičkiným maznáčikom (ako nám istá spoločnosť pripomenula).

Aj tak je pozoruhodné sledovať, ako rýchlo sa vyvíja svet technológií. Je to určitý prínos pre vedu a človeka ako takého. No niektoré výrobky prišli až príliš skoro, pretože ľudstvo bolo veľmi nedočkavé. Je možné pozorovať tieto rýchle systematické zmeny aj na psychike ľudí. Začínajú potrebovať veci, ktoré v skutočnosti nepotrebujú a sú len jednorazové či na vyleštenie ega. Teraz nehovorím o smartfónoch ako takých, ale o aplikáciách v nich.

Ruku na srdce, keď si zapnete menu, zistíte, že tam máte plno zbytočností. Vezmeme do úvahy aj fakt, že drvivá väčšina ľudí používa Android a nie iOS. V IT kruhoch je známe, že Android tieto zbytočnosti nedokáže vypnúť a tie neustále bežia v pozadí čomu sa „raduje“ nie len batéria, ale aj operačná pamäť. To spôsobí známy zvuk a my musíme po niekoľkohodinovej ceste vlakom hľadať po celom kupé zásuvku. To, že náš smartfón po kratšom čase funguje už len na výparoch z baterky, spôsobuje fakt, že každá stránka ma chorobnú potrebu vyvíjať pre vlastný produkt aplikáciu. Naozaj nerozumiem prečo. Prečo by mal človek inštalovať Facebook, Twitter, Google, 9gag a iné komerčné sociálne siete ako aplikáciu? Prečo nepoužiť prehliadač? Nuž, skrátka preto, lebo aplikácie ponúkajú v istých oblastiach čosi viac. To „čosi viac“ nás ale často stojí niekoľko hodín pri nabíjačke. Keď už sme pri tom, je zvláštne, že dnešná spoločnosť sa nazýva uponáhľanou. Nepýtajte sa prečo, ale na ulici či v podniku sa trochu poobzerajte a zistíte prečo. Skoro každý číha na Messengeri, ktorý je už tak dosť otravný aj v bežnom živote. Netreba pripomínať, že rozhovory v týchto kaviarňach či hostincoch stroskotali ešte okolo roku 2012.

Smartfóny nám mali život uľahčiť. Namiesto toho sme ale skončili pri pomyselnej stene s adaptérom v zástrčke a mobilom plným zbytočností. Z mojej strany som chcel pre vás zdieľať len toľko, že smartfón v mojej budúcnosti bojkotujem a bojím sa ho. Začínam sa báť, že z tejto závislosti sa ľudstvo už nedostane. Treba ale dúfať. Neviem ako vy, ale mne k mobilu stačí signál, slúchadlá a nejaký ten fotoaparát. Veď na nete sedí každý doma za počítačom aj tak dosť (vrátane mňa).

Čo ma naučil francúzsky vidiek (nielen) o obliekaní

21.09.2017

Prvé dni v malej dedinke vo Francúzsku neprebiehali z hľadiska počasia podľa predstáv. Bolo chladnejšie, ako som očakávala. Dlhšie rifle, ktoré som nosila, si pýtali oprať, a tak som po niekoľkých dňoch vytiahla tepláky.

Prečo využívať na výletoch mestskú hromadnú dopravu

30.08.2017

Keď sa veziem s domácimi v autobuse, cítim sa ako jedna z nich. Zároveň mám však zvláštny nadhľad. Vidím viac ako oni. Všímam si, kde autobus zastane. Kto nastupuje. Ako sa ľudia v autobuse správajú. Čo je iné, ako u nás.

Po prečítaní zrecyklujte

24.04.2017

Šetrím papier. Vždy, keď si idem na počítači vytlačiť viacstranový dokument, dávam to obojstranne. Horšie je, že niekedy všetko nevyjde ako má, a namiesto toho, aby som papier ušetrila, zničím dva. Na pokazené papiere mám liek, môžete si z nich spraviť loďky. Ale opovážte ich pustiť dole riekou, už teraz je riadne špinavá… Mať výčitky kvôli spotrebe [...]

kočner, kuciak

Pojednávanie v kauzách Donovaly a Báč zrušili, obžalovaným je aj Kočner

25.04.2024 14:27

Kauzy sa týkajú páchania ekonomickej trestnej činnosti.

Radek Sikorski

Chceme byť jednou z krajín, ktoré určujú smerovanie EÚ, znie z Poľska. Sikorski poslal ostré slová Moskve

25.04.2024 14:27

Poľské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že Sikorského vízia je úzko prepojená s víziou francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 61336x
Priemerná čítanosť článkov: 2556x

Kategórie